Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ústava a Listina základních lidských práv a svobod je u nás pro vybrané lidi cárem papíru

Pokud by mně někdo před 30 lety řekl, že se k nám beztrestně vrátí bezpráví a praktiky komunismu 50. let minulého století a že pro vybrané nadřazené lidi se stane naše Ústava a Listina pouhým cárem papíru, tak bych tomu nevěřil.

Jsem velmi smutný, když píši tyto řádky a je mně velmi líto, že mně tady už nic jiného ani nezbývá. Mnozí nejspíš řeknou – Co si stěžuješ? Vidíš, můžeš tady o tom beztrestně psát! ….. Ale to na věci nic nemění.

O co jde?

O současnou, v novodobé éře v takové míře doposud skutečně nevídanou, nově praktikovanou nadřazenou bezbřehou aroganci moci administrátorů veřejných diskuzních serverů, konkrétně pak u renomovaného veřejného serveru Seznam.cz (Novinky.cz.), které jsem opakovaně svědkem a také doslova obětí. Jsem přesvědčen, že zdaleka nejsem sám, kdo něco takového někde ve veřejném internetovém prostoru dnes zažil či zažívá.

Nejprve tady pro úplnost a názornost uvedu citaci naší základní právní předlohy, která by měla být pro všechny „posvátná“ a neporušitelná:

Oddíl druhý

Politická práva

Čl. 17
(1) Svoboda projevu a právo na informace jsou zaručeny.
(2) Každý má právo vyjadřovat své názory slovem, písmem, tiskem, obrazem nebo jiným způsobem, jakož i svobodně vyhledávat, přijímat a rozšiřovat ideje a informace bez ohledu na hranice státu.
(3) Cenzura je nepřípustná.
(4) Svobodu projevu a právo vyhledávat a šířit informace lze omezit zákonem, jde-li o opatření v demokratické společnosti nezbytná pro ochranu práv a svobod druhých, bezpečnost státu, veřejnou bezpečnost, ochranu veřejného zdraví a mravnosti.

Konec citace.

A jaká je dnešní praxe, o které chci psát? Za všechny jiné možné případy uvedu svůj současný příklad a zkušenost zažívanou na serveru Seznam.cz (Novinky.cz.):

Zdejším pro mě neznámým a zcela anonymním „Týmem služby Seznam Diskuze“ mně byl dne 4.3.2022 na 1 měsíc zablokován účet a na můj ověřený e-mail mně bylo dne 5.3.2022 tímto „Týmem“ (představuji si ho jako „novou, mladou, dynamickou pracovní skupinu“ mající k dispozici veškerý elektronický servis) k této věci písemně oznámeno, že se tak stalo do dne 4.4.2022, 9:25 hod.

Uvedeným důvodem bylo údajné „porušení smluvních podmínek služby Seznam Diskuze“ (mimochodem - takto obecně se dá odůvodnit úplně všechno), a to konkrétně jedním z mých diskuzních příspěvků. Uvedli mně k tomu dál také nejspíš opakovaně používaný připravený text, že jsem se měl údajně dopustit (citace strojového tapetového textu):

"Schvalování trestného činu, popírání či ospravedlňování genocidy - Příspěvky, které veřejně podporují ruský útok na Ukrajinu, mohou být trestným činem. „Pokud by někdo veřejně vyjadřoval souhlas s útoky Ruské federace na Ukrajinu nebo v této souvislosti vychvaloval představitele Ruské federace, mohl by za jistých podmínek čelit i trestněprávní odpovědnosti za trestný čin schvalování trestného činu podle § 365 trestního zákoníku, případně za trestný čin popírání, zpochybňování, schvalování a ospravedlňování genocidy podle § 405 trestního zákoníku,“ uvádí Nejvyšší státní zastupitelství."

Naprosto odmítám, že bych se něčeho takového jakkoli dopustil a tuto věc jsem proto obratem výslovně dementoval ve své velmi slušné a konkrétně odůvodněné písemné reakci zaslané v mé odpovědi na tento e-mail s žádostí o laskavé odblokování mého zcela bezdůvodně zablokovaného účtu.

Opakuji, že ničeho takového jsem se prokazatelně nedopustil a můj příspěvek absolutně nic výše obecně uvedeného vůbec neobsahoval (pro úplnost - obsahoval naopak výslovnou větu, že „Vpád Ruska na Ukrajinu považuji za neomluvitelný zločin“) a jakékoli takové tvrzení ze strany Seznam.cz jsem proto považoval a považuji za zcela nedůvodné a osobně hrubě urážlivé!

Uvedl jsem proto k tomu ve své odpovědi výslovnou argumentaci svědčící o tom, že zde prokazatelně v mém případě nejspíš došlo ze strany administrátorů k naprostému nepochopení obsahu mnou napsaného textu a k účelovému otočení jeho obsahu a významu.

Odpovědí na můj dopis ze strany Seznamu.cz bylo – bohorovné mlčení a naprostá ignorance. Prostě vůbec nic! A veškeré další redakční kontakty uvedené v jejich e-mailu oznamujícím trest jsou nefunkční a zřejmě „tajné“ a jak jsem také zjistil, telefonický kontakt v této věci není umožněn! Prostě – ani pouhé slušnosti ze strany tohoto serveru jakkoli odpovědět na mnou slušně položený dotaz jsem se nedočkal ani po měsíci.

Takto uplynula stanovená a písemně oznámená doba 1 měsíce mé blokace účtu.

Očekával jsem tedy, že mně (dle původně zaslaného písemného vyrozumění) bude po „odpykání  stanoveného trestu“ účet konečně opět odblokován a že budu opět moci vyjadřovat své názory pod veřejnými články na celém tomto serveru (vč. sportu, apod.), tak, jak mně v souladu s výše citovanou Ústavou a Listinou zaručuje náš výše citovaný ústavní pořádek (tedy evidentně pouze na papíře).

To se ovšem nestalo a bez jakéhokoli dalšího sdělení či upozornění mně byl původní „trest blokace“ tímto anonymním „Týmem“ v jeho průběhu svévolně a opět zcela bezdůvodně prodloužen o další měsíc – tedy nově tentokrát do dne 4.5.2022, 9:25 hod.!

Proč se tak stalo, nevím. Kdo konkrétně tak učinil, nevím. Něco takového podle mě nelze nazvat jinak, než cílenou „selekcí“ uživatelů serveru Seznam.cz, s odstavováním lidí s jinými než jedině přípustnými názory. Takové jednání považuji doslova za tyranii podobnou dobám tuhého komunismu minulého století u nás.

Připomnělo mně to totiž vyprávění mého tchána, který byl na vojně za tuhého komunismu v 50. letech minulého století, kdy nevěděl, kdy jim vojenská služba skončí, protože jim byla průběžně a zcela bezdůvodně prodlužována o další a další měsíce a roky. Tehdy nekontrolovanou moc měli komunisti a zhusta ji také využívali. Nevím, co si o tom mám myslet, protože nacházím jistou podobnost, když i mě se prodlužuje lhůta, kdy musím něco strpět (v tomto konkrétním případě se jedná o blokaci účtu), nevím ani proč se tak děje, a když se zeptám, tak mi nikdo z jejich „Týmu“ neodpoví. Tímto způsobem totiž administrátoři mohou nikým nekontrolovaně a zcela svévolně a bezdůvodně prodlužovat zablokování mého účtu (a komukoli jinému) do neomezené doby a já ani nikdo jiný s tím nic nenadělám. Toto jednání bylo z jejich strany pro mě opravdu poslední kapkou.

Jsem přesvědčený, že tito administrátoři takto zcela beztrestně a nikým nekontrolovaně porušují práva lidí, naši Ústavu, svobodu a demokracii, což je však evidentně absolutně nezajímá.

Jsou totiž naprosto bohorovní a nepostižitelní – a také pro obyčejného smrtelníka nedostupní! Schovávají se za jakási jejich vlastní obecná účelová „pravidla“ stanovená jejich zaměstnavatelem, zřejmě proto, aby jim nějak „nebylo ublíženo“. Připadá mi, že si vše přitom kdykoli jakkoli svévolně vykládají po svém a jak se jim zlíbí a hrubě přitom zneužívají své svěřené moci nad diskuzemi pod články, jejichž účelem je bavit se o určité problematice s pluralitou názorů. Z jejich chování a jednání mně takto vyplývá, že Ústava a Listina základních lidských práv a svobod je pro ně zřejmě pouhým cárem papíru.

Za komunismu jsme v takové situaci žertem říkali, že „si můžeme jít stěžovat do lampárny na nádraží“. To stejné tady evidentně platí i dnes a stejné je i doprovodné vyhrožování bezdůvodnou kriminalizací. Jen s tím rozdílem, že za komunismu jsme s něčím takovým mohli předem počítat.

Vážení, pro něco takového, jsem skutečně v roce 1989 na náměstích nestál a nevolal po svobodě a demokracii! A pokud si myslíte, že se Vás něco takového netýká, či že se Vám něco takového nemůže přihodit, tak jste na hlubokém omylu.

Autor: Luděk Mazurek | úterý 5.4.2022 11:05 | karma článku: 40,17 | přečteno: 1689x
  • Další články autora

Luděk Mazurek

Můžeme být na našeho nového prezidenta hrdí a pyšní?

Přímá volba prezidenta se více či méně dotýká úplně každého z nás. Vypadá to v této souvislosti v poslední době tak, že jsme zemí se spoustou lidí plných nespokojenosti, lidí se smíšenými pocity studu, odporu, zloby i nenávisti.

26.1.2023 v 11:38 | Karma: 7,69 | Přečteno: 101x | Diskuse| Společnost

Luděk Mazurek

Veřejná novinářská štvanice, kriminalizace a ostouzení lidí jako v komunismu 50. let!

Právo demonstrovat a vyjadřovat veřejně své názory patří neoddělitelně k demokracii. Avšak kriminalizování a veřejné ostouzení demonstrujících lidí s otevřenou výzvou k jejich zavírání - to patří do fašismu a komunismu!

28.9.2022 v 20:33 | Karma: 44,28 | Přečteno: 2465x | Diskuse| Společnost

Luděk Mazurek

Kde byla BIS před 7 lety?!

Podle slov premiéra Babiše naše BIS odvedla vynikající práci, když dnes po 7 letech odhalila děsivou pravdu - výbuchy muničních skladů ve Vrběticích mají na svědomí ruští agenti a jde tedy o akt mezinárodního terorismu a války!

18.4.2021 v 9:23 | Karma: 39,55 | Přečteno: 1651x | Diskuse| Společnost

Luděk Mazurek

Blokování účtů na veřejných serverech a cenzura.

Dne 16.12.2020 jsem na svém zdejším blogu napsal článek s názvem "Jsme znovu před rokem 1989? Kde je svoboda a demokracie, po které jsme tehdy volali?", ve kterém jsem popisoval současnou tvrdou cenzuru na Novinkách.cz.

17.1.2021 v 9:52 | Karma: 39,62 | Přečteno: 1388x | Diskuse| Společnost

Luděk Mazurek

Jsme znovu před rokem 1989? Kde je svoboda a demokracie, po které jsme tehdy volali?

V poslední době jsem opakovaným svědkem naprosto otřesných praktik tvrdého a svévolného cenzurování jakýchkoli veřejných diskuzí pod internetovými články. A pravděpodobně nebudu sám.

16.12.2020 v 12:33 | Karma: 39,98 | Přečteno: 1567x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 106
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2295x
Zajímám se o dění ve společnosti a mnohé věci mně připadají absurdní a nehodné 21. století. Nemám rád lživé zpravodajství a komentáře, politickou korektnost a pokrytectví a rád otevřeně nazývám věci pravými jmény.

Píšu jen tehdy, pokud mě něco skutečně "nadzvedne".

Seznam rubrik